Agencja SEM/SEO - GrupaM40.pl
Close

Świadomość o tym, jak ważna jest promocja swojej firmy w internecie wzrasta wśród przedsiębiorców i właścicieli takich firm. Dlatego też rośnie zainteresowanie działaniami pozycjonerskimi, zwanymi też działaniami SEO. I chociaż pewnych taktyk da się nauczyć i dowiedzieć samemu, to jednak opracowanie skutecznej strategii wypozycjonowania swojej strony internetowej może się okazać skomplikowane i trudne. Brak odpowiedniej wiedzy na temat SEO to nie tylko ryzyko stracenia pozycji w wyszukiwarkach – to również ryzyko kompletnego zniszczenia swojej strony! Dlatego najlepiej jest od razu podjąć się współpracy z agencją SEO.

SEO definicja, czyli czym jest pozycjonowanie

SEO to skrót od Search Engine Optimization, co znaczy optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej. Dlaczego właśnie wyszukiwarki? Bo to z nich korzysta większość użytkowników w poszukiwaniu konkretnych usług lub informacji. Wpisując w pasku wyszukiwania odpowiednie słowa użytkownik ma nadzieję, że trafi na stronę, która spełnia jego oczekiwania. I tym jest właśnie pozycjonowanie – Agencja SEO celowo optymalizuje strony internetowe tak, aby były widoczne w wynikach wyszukiwania. Wszystkie działania muszą oczywiście spełniać wymagania nałożone przez daną wyszukiwarkę.

Warto zaznaczyć, że pozycjonowanie to złożony szereg działań. Wśród nich można wymienić:

  • zmiany w kodzie HTML (lub w CMS),
  • edycja treści na stronie w celu odpowiedniego rozmieszczenia fraz kluczowych,
  • edycja treści na stronie w celu poprawy jej czytelności i przejrzystości,
  • zmiana metadanych (metatitle, metadescription) lub ich edycja pod kątem pozycjonowania,
  • link building, czyli budowanie sieci linków do strony docelowej ze stron zewnętrznych, takich jak artykuły na blogach, fora internetowe czy katalogi,
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  •  poprawa techniczna strony, np. pod względem jej szybkości ładowania.

Wymienione wyżej działania to tylko część, na które składa się pozycjonowanie. Inną dość popularną metodą jest inwestycja w płatną reklamę, czyli tzw. Google AdWords. Daje to możliwość pojawienia się na pierwszych wynikach wyszukiwania bez większego nakładu pracy – różnicą jest jednak to, że obok linku do Twojej strony jest wyraźnie zaznaczone, że to reklama. Wiele firm decyduje się na AdWords’y, tak samo jak wiele agencji SEO proponuje taką usługę w swoich ofertach. Jest to szczególnie polecane małym lub początkującym firmom, które nie mogą konkurować z liderami w danej branży.

Co wpływa na dobrą pozycję w wyszukiwarkach?

Znalezienie się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwarek to zadanie nie zawsze możliwe i gwarantowane. Wszystko przez ciągle zmieniający się algorytm Google, którego nikt tak naprawdę w całości nie zna. Stąd też agencje SEO wciąż muszą się uczyć nowych praktyk, dzięki którym dana strona znajdzie się na szczycie. Dzięki odpowiedniej wiedzy technicznej są jednak w stanie to zrobić. Ale wymaga to długotrwałej pracy rozłożonej w czasie.

Na dobre pozycje w wyszukiwarkach przede wszystkim wpływa dużo wartościowej treści na stronie. Żadnego duplicate content – tylko oryginalne teksty, które są dodatkowo wyposażone we frazy kluczowe. Oprócz samej treści ważne są również nagłówki, w których też znajdują się słowa kluczowe. Poza tym przyjazne linki (krótkie, treściwe, mogą być też frazami kluczowymi), szybkość ładowania strony i działanie w mediach społecznościowych. Wszystko to i jeszcze i więcej znacznie zwiększa szansę na pojawienie się strony wysoko w wynikach Google.

Współpraca z agencją SEO/SEM – dlaczego warto?

Samodzielne pozycjonowanie tylko z pozoru wydaje się proste i tańsze. Czas, na jaki się to poświęci i ewentualne konsekwencje wychodzące na niekorzyść firmy nie są tego warte. Agencja pozycjonowania natomiast to zespół specjalistów, którzy znają algorytm Google na tyle, żeby bez problemu skutecznie wypozycjonować daną witrynę internetową. Z racji, że popularność w internecie jest teraz kluczowa w kwestii pozyskiwania nowych klientów, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na współpracę z taką agencją.

Agencja SEO nie tylko wykona optymalizację strony. Będzie ją również regularnie monitorować i reagować na ewentualne problemy. W ramach pytań i wątpliwości zawsze można się z nią skontaktować – agencje od pozycjonowania gwarantują indywidualne podejście do każdego klienta, dlatego też cieszą się zasłużoną renomą.