Analiza SEO
Close

Analiza SEO

Pozycjonowanie stron internetowych to gra zespołowa. Chcąc jak najbardziej uświadomić Cię jakie przeszkody będziemy musieli razem pokonać,  wykonamy i zaprezentujemy Ci darmową analizę SEO Twojej strony www. Z raportu dowiesz się m.in. jak wyglądają statystyki Twojego portalu na tle konkurencji oraz jakie działania będziemy musieli podjąć, żeby przegonić rywali.

Czym jest SEO analiza?

SEO analiza to wielowymiarowe badanie, które ma dwa zasadnicze cele. Po pierwsze wyodrębnienie mocnych i słabych stron Twojej strony www . Po drugie pokazanie drogi do zostawienia w tyle Twoich rywali. Kompleksowa analiza SEO to podstawowe działanie przy tworzeniu strategii pozycjonowania każdej strony internetowej. Prawidłowo wykonana  SEO analiza to również skuteczna metoda badania konkurencji, dzięki której dowiesz się nad jakim konkurentem górujesz, z którym toczysz wyrównany bój, a który na razie jest daleko przed Tobą.

Audyt SEO czy analiza SEO?

Na pewno spotkałeś się z pojęciami „audyt SEO” i „analiza SEO”. Wbrew pozorom dzieli je więcej niż łączy i nie powinny być stosowane zamiennie. Warto żebyś poznał różnicę dzielącą te dwa etapy analizy stron www.

Analiza SEO to pierwszy etap przy stawianiu diagnozy Twojej witrynie internetowej. Przy wykorzystaniu narzędzi do analizy stron badamy popularność Twojej witryny w Internecie. Sprawdzamy jej mocne i słabe strony, widoczność na określone frazy główne oraz tzw. „long tailowe”. Analizujemy historię ruchu i przestojów domeny, jakość odnośników prowadzących do strony oraz zawartych w jej obrębie.

Można powiedzieć, że  analiza SEO to wizyta u lekarza pierwszego kontaktu, którego zadaniem jest postawienie wstępnej diagnozy i wystawienie skierowania do szczegółowego badania, czyli w tym przypadku do audytu SEO.

Audyt SEO natomiast to już gruntowne badanie strony, jej struktury, kodu, szybkości oraz treści. Uzyskane w ten sposób informacje analizowane są dalej przez specjalistę ds. pozycjonowania. Ustalana jest szczegółowa strategia pozycjonowania oraz kolejne etapy optymalizacji Twojej domeny.

Ocena rynku SEO i konkurencji

Analiza konkurencji SEO to wielopoziomowe badanie przy wykorzystaniu szeregu różnych narzędzi do analizy stron. Ich istotną częścią  stanowią  narzędzia SEO do badania konkurencji. Umożliwiają  określenie rywali działających na tym samym rynku i oferujących identyczne lub zbliżone usługi bądź produkty.

Stosowane przez nas metody i sposoby badania konkurencji opierają się na wykorzystaniu płatnych narzędzi do analizy stron, które badają portal pod kontem takich czynników jak historia witryny, oryginalność, jakość i aktualność treści, struktura strony, przyjazność użytkownikowi. Te oraz inne czynniki  są następnie porównywane z konkurencyjnymi stronami i pokazują, mocne i słabe strony Twojej witryny.  Narzędzia do analizy stron pomagają ponadto dobrać odpowiednie słowa kluczowe, które mogą zostać wykorzystane przy dalszych działaniach SEO.

SEO analiza, a wybór fraz

Profesjonalna analiza stron z wykorzystaniem nowoczesnych metod badania konkurencji pozwala uzyskać bardzo przydatne informacje dotyczące słów kluczowych, na które jesteśmy widoczni w sieci, oraz na które pozycjonują się nasi rywale. Ocena rynku SEO i konkurencji pozwoli stworzyć spersonalizowany portfel fraz, które trwale zwiększą ruch na Twojej stronie, a tym samym Twoje dochody.