Czym się zajmuje agencja SEO/SEM? - GrupaM40.pl
Close
agencja seo

W obecnych czasach budowanie wizerunku firmy w internecie jest koniecznością. W celu promocji stosuje się różne działania, na temat których można całkiem sporo dowiedzieć się samemu. Jednak nie mając doświadczenia, jest to dość ryzykowane. Można stracić wypracowaną pozycję, którą później nie jest łatwo odzyskać. Dlatego z pomocą przychodzą agencje SEO/SEM.

Co oznaczają te skróty?

SEO definicja

SEO to skrót od angielskiego „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, potocznie zwana pozycjonowaniem. Jej celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu na stronie lub wzrost sprzedaży (w przypadku sklepów).

SEM definicja

Z kolei SEM oznacza „Search engine marketing”. Jest to element marketingu internetowego, który jest szerszym pojęciem i obejmuje również działania SEO. Polega na różnych działaniach promocyjnych m.in. na płatnych reklamach, pojawiających się w wynikach wyszukiwania. Tym sposobem reklama trafia do odbiorcy w momencie, kiedy jest on najbardziej zainteresowany daną ofertą.

sem

Dlaczego to jest takie ważne?

Większość osób, które chcą znaleźć jakiś produkt, usługę bądź informację zaczynają poszukiwania w internecie. Z roku na rok znaczenie promocji w internecie rośnie. Konkurencja jest bardzo duża i każdy chce uzyskać pierwsze miejsce. Tutaj zaczyna się pole do popisu dla agencji SEO. Oferują one m.in.: prowadzenie mediów społecznościowych, e-mail marketing, content marketing, pozycjonowanie stron czy audyt. Wszystkie te działania zwiększają widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie dla firm jest bardzo zróżnicowane w zależności od branży, wielkości, grupy docelowej i innych czynników. Dlatego do każdego klienta trzeba podejść indywidualnie i dopasować sposób działania.

Na przykład pozycjonowanie dla małych firm często jest tylko lokalne, ponieważ chcą one skupić swoje działania na danym regionie.

Dużą zaletą takich agencji jest to, że oferują one kompleksowe działania. Nie trzeba zatrudniać kilku firm, wystarczy jedna, która będzie dbała o cały wizerunek firmy. Dlatego wśród pracowników takiej agencji nie może zabraknąć grafika czy programisty.

seo

Zakres usług agencji SEO

1. Audyt SEO

Jest to badanie strony internetowej, które polega na dokładnym sprawdzeniu struktury strony, treści, adresów URL, linków oraz kodu źródłowego. Wszystkie dane zbierane są na podstawie wiedzy analityków oraz szeregu narzędzi.

2. Optymalizacja strony

Jest to szereg działań, które mają na celu zwiększenie widoczności strony i jest podstawą działań SEO. Optymalizacja jest poprzedzona audytem witryny. Proces optymalizacji opiera się na wybranych wcześniej frazach kluczowych, które mają dużą liczbę wyszukiwań.

3. Link building

Linkowanie to pozyskiwanie linków zewnętrznych, czyli takich, które mają stanowić odnośniki prowadzące do danej witryny. Popularne źródła takich linków to np.: fora internetowe, portale społecznościowe lub blogi.

4. Social Media

W obecnych czasach media społecznościowe mają ogromną siłę i są jednym z najlepszych miejsc, aby wypromować swoją firmę. Najważniejsza jest tutaj treść, która zaciekawi odbiorców oraz systematyczność publikacji. Ze względu na dużą konkurencję liczy się również kreatywność.

5. Content marketing

Poprzez publikację wartościowych treści zwiększa się ruch na stronie i pozyskuje się potencjalnych klientów. Cele content marketingu są raczej oczywiste – zainteresowanie odbiorcy daną usługą bądź produktem.

Wiele agencji zajmuje się również tworzeniem stron www. Dzięki temu strona od początku istnienia jest pod opieką jednej firmy i już na starcie jest pozycjonowana w dobry sposób.

Agencje SEM muszą stale analizować wyniki swoich działań. Przez zmieniający się algorytm Google muszą uczyć się nowych technik i poszerzać swoją wiedzę. Działania, które jeszcze nie dawno przynosiły efekty, w niedługim czasie przestają być skuteczne i trzeba szukać nowych rozwiązań.

Działania w agencjach pozycjonowania są długofalowe, na efekty trzeba poczekać. Jednak warto korzystać z ich profesjonalnej pomocy i mieć pewność, że przyniesie to rezultat.