Dlaczego Social Media są ważne? - GrupaM40.pl
Close

Co to są media społecznościowe?

Posłużmy się przykładami. Uczestniczymy w koncertach znalezionych na Facebooku. Na Twitterze dyskutujemy z politykami na temat ich udziału w bieżących wydarzeniach. Planujesz remont salonu? Obecnie naturalnym odruchem w tej sytuacji zdaje się być poszukiwanie inspiracji na Instagramie oraz Pintereście. Poszukujesz pracy? Znajdziesz ją przy pomocy LinkedIna. Na tej podstawie można powiedzieć, że, jako środki masowego przekazu, są one naturalnymi następcami prasy, radia, telewizji, a nawet internetu. To już nie tylko chwilowy trend, ale całkowicie nowa wartość w naszym życiu. Nie da się ukryć, że media społecznościowe pozwoliły na całkowite połączenie rzeczywistości z przestrzenią wirtualną.

Jeśli korzystasz prywatnie z kanałów Social media, zapewne nie potrzebujesz wyjaśnień dotyczących ich zastosowań. Zyskasz tam dostęp do informacji, rozrywki, a także możliwość utrzymywania stałego kontaktu ze znajomymi. Użytkownicy indywidualni nie są jednak jedynymi uczestnikami życia w obrębie mediów społecznościowych. Znajdziemy tam również całą masę firm z rozmaitych branż.

Z całą pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z przykładami udanych kampanii promocyjnych przeprowadzonych przez Facebooka. Niewykluczone, że Twoi koledzy po fachu oraz konkurencja również zaznaczyli tam swoją obecność. Uważasz, że to już najwyższy czas, by wraz ze swoją firmą wkroczyć do tego świata? To doskonała decyzja. Pozwól, że utwierdzimy Cię w tym przekonaniu przedstawiając najważniejsze zalety social media.

Budowanie wizerunku

 

Social Media Marketing to nie tylko orientacja na zysk. Wbrew przekonaniom początkujących przedsiębiorców, wizerunek jest nie mniej ważny niż pozytywny wizerunek. W tym zakresie posiadasz niezwykle rozległe możliwości. Możesz organizować konkursy, udzielać się w akcjach charytatywnych, wspierać ochronę środowiska, budować zażyłe relacje ze swoimi klientami. Wszystko zależy od wartości, które chcesz promować. Pamiętaj, że marketing opiera się przede wszystkim na emocjach. Spraw, by Twoja firma budziła w klientach same pozytywne skojarzenia.

Kontakt z odbiorcami

Media społecznościowe umożliwiają komunikowanie się z odbiorcami na kilka sposobów. Pierwszym z nich są komentarze pod postami. Jeśli umieścisz publikację na swojej stronie firmowej, Twój potencjalny klient może ją skomentować. Wówczas zyskujesz niepowtarzalną szansę na nawiązanie z nim dialogu i skrócenie dystansu. W starszych środkach masowego przekazu, tak szybkie i precyzyjne reagowanie było niemożliwe.

Drugim sposobem jest czat tekstowy, za którym stoi popularny Messenger. Twoi odbiorcy mogą wysłać prywatną wiadomość skierowaną do Twojej strony firmowej. Wówczas macie okazję porozmawiać na osobności.

Warto wspomnieć też o czatbotach. Można określić je jako roboty, które możesz zaprogramować, by odpowiadały na pytania klientów pod Twoją nieobecność. Po przeprowadzeniu wstępnego rozpoznania, przystępujesz do rozmowy ze świadomym klientem, który mniej więcej wie już czego oczekuje.

Tania i skuteczna forma promocji

Każdy Social Media Manager doskonale wie jak reklamować fanpage na Facebooku i pokrewnych portalach. Reklamy w obrębie mediów społecznościowych zawdzięczają swoją skuteczność obszernej bazie danych. Każdy użytkownik dobrowolnie dzieli się informacjami na swój temat. Nie mówimy tu wyłącznie o danych osobowych, ale także wykształceniu, rodzinie, karierze zawodowej oraz zainteresowaniach. Dzięki temu możesz precyzyjnie skierować komunikat wyłącznie do grupy odbiorców, w której znajdziesz potencjalnych klientów.

Niebagatelną kwestią są również stosunkowo niskie koszty prowadzenie kampanii reklamowych. Oczywiście nakłady będą się różnić ze względu na podział mediów społecznościowych. LinkedIn z całą pewnością okaże się droższy niż Facebook. Niemniej stosunek ceny do jakości jest obiecujący. Jeśli Twoja kampania zostanie skonfigurowana w umiejętny sposób, możesz spodziewać się stawki na poziomie 10-20 groszy za jedno wyświetlenie.

Sposób na sprzedaż

Usłyszałeś kiedyś, że social media nie sprzedają? Bzdura. Strony firmowe pozwalają na umieszczenie Twoich produktów bądź usług. Jeśli klient kliknie, zostanie automatycznie przekierowany do formularza pozwalającego na łożenie zamówienia. Co więcej, w obrębie mediów społecznościowych masz do wyboru szereg celów jakie chciałbyś osiągnąć poprzez prowadzenie kampanii reklamowej. Wśród nich znajdziesz formaty, które są nastawione wyłącznie na sprzedaż. algorytm podsunie Twój komunikat potencjalnym klientom i spróbuje nakłonić ich do zakupu.

Jeśli mowa o sprzedaży, warto wspomnieć o rewolucji, która nadchodzi wielkimi krokami. Mamy już strony produktów i usług, mamy tablicę z ogłoszeniami, lecz zakupy zazwyczaj odbywają się na zewnętrznych stronach internetowych. Wkrótce się to zmieni, a przez media społecznościowe będą wędrować prawdziwe pieniądze. Wówczas przeprowadzenie transakcji będzie proste jak konstrukcja cepa.

Powyższe czynniki powinny wystarczyć Tobie na początek. Wraz ze zdobywaniem kolejnych doświadczeń, będziesz stawał się coraz lepszym ekspertem w zakresie social media. Wówczas z całą pewnością odkryjesz całą masę innych funkcjonalności, które znacznie ułatwią prowadzenie biznesu przez internet.