Modelowa współpraca z agencją SEO - GrupaM40.pl
Close

Zastanawiacie się jak powinna wyglądać idealna współpraca z agencją pozycjonowania? Boicie się, że po raz kolejny poczujecie się oszukani i wodzeni za nos? W tym artykule postaramy się podpowiedzieć na co należy zwrócić uwagę!

Agencja SEO – Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze?

Nowe agencje interaktywne powstają na rynku jak grzyby po deszczu. Jak jednak wybrać taką, którą będzie tą najlepszą dla naszej firmy? Z pewnością należy zacząć od porządnego researchu zanim podpiszemy umowę, która może okazać się dla nas kulą u nogi. Poniżej nasze porady przy wyborze agencji pozycjonującej:

  1. Agencja SEO z Poznania – czyli sprawdź firmy z Twojej okolicy!

Jeżeli chcecie spotkać się z osobami, które bezpośrednio będą wykonywały działania na Waszej stronie, nie musicie od razu jechać na koniec Polski lub do dużego miasta z nadzieją, że tam lepiej wypozycjonują stronę lub sklep. Sprawdźcie pobliskie agencje, umówcie się na spotkanie z analizą i audytem Waszej strony. Macie wtedy możliwość zaobserwowania na żywo, jak może przebiegać przyszła współpraca z tą firmą. Zapytajcie o wszystko co jest dla Was niejasne. Macie szansę od razu zweryfikować czy to, co przedstawia Wam account manager, jest zgodne z tym czego oczekujecie. Jeżeli nie znajdziecie jednak żadnej firmy, która spełnia Wasze wymagania, śmiało szukajcie  w Google. Skoro firmie udało się uplasować na wysokiej pozycji na frazę „pozycjonowanie dla firm” to z pewnością warto poprosić tę agencję o ofertę.

  1. Referencje oraz portfolio – czyli sprawdź projekty firmy!

Każda szanowana agencja, która odnosi sukcesy, posiada swoje portfolio, w którym pokazują projekty lub case study swoich dokonań. Możecie dzięki temu sprawdzić, czy agencja posiada klientów w podobnych branżach; być może od razu będziecie mogli zobaczyć jakie wyniki udało się osiągnąć podobnej firmie, dzięki działaniom tej agencji.

  1. Umowa – czyli sprawdź dokładnie warunki!

Każda umowa z agencją powinna zostać wysłana do wglądu przed jej podpisaniem. Należy zawsze na spokojnie zapoznać się ze wszystkim punktami, a sporne albo niejasne podpunkty od razu przedyskutować. Każdy account manager powinien wytłumaczyć wszystkie elementy umowy tak, aby klient był świadomy swoich praw, ale też i obowiązków względem agencji pozycjonującej.  Punkty, które z początku mogą wydawać się dla Was niekorzystne (jak np. okres wypowiedzenia lub sama długość umowy) po rozmowie mogą jednak stać się zabezpieczeniem dla obu stron.

  1. Dostępy oraz kontakt – czyli sprawdź jak się z nimi pracuje!

Po podpisaniu umowy zostaniecie poproszeni o podanie dostępów oraz potrzebnych materiałów, które zostały wcześniej ustalone (np. nowy tekst na stronę główną). Przy pierwszych kontaktach zobaczycie czy dział obsługi klienta sprawnie odpisuje na Wasze wiadomości i czy powitał Was jako nowych klientów. Już pierwszy miesiąc może pokazać jaki firma ma stosunek do swoich partnerów. Oczywiście w tym punkcie obowiązek jest nie tylko po stronie agencji, ale i klienta, ponieważ często brak działań na stronie wynika z opóźnień przesyłania ustalonych materiałów przez klienta. Pamiętaj – TY też musisz być komunikatywny!

  1. Pytania i efekty – czyli sprawdź wyniki!

Choć przy pozycjonowaniu należy uzbroić się w cierpliwość, to już po ok. 3-4 miesiącach powinniście zaobserwować zwiększony ruch na stronie, a pozycje fraz, które wybraliście powinny powoli wzrastać. Wyniki możecie obserwować w panelu klienta, który otrzymaliście od agencji. Ruch na stronie natomiast możecie sprawdzać w odpowiednim narzędziu, np. Google Analytics. Jeżeli macie jakieś wątpliwości bądź jest coś dla Was niezrozumiałe (np. spadek pozycji), macie całkowite prawo do zadawania pytań. Dział obsługi klienta jest właśnie od tego, aby wytłumaczyć Wam zachodzące zmiany.

  1. Sukces – czyli sprawdź rozwój firmy!

Kiedy współpraca z agencją pozycjonującą układa się dobrze, a dzięki działaniom pozycjonerów zdobywacie wysokie pozycje i nowych klientów, możecie nareszcie się cieszyć z dobrego wyboru firmy. Nie powinny Was też kusić propozycje współpracy za 9,99 zł na miesiąc z konkurencyjnych firm, ponieważ bardzo szybko możesz stracić efekty wielomiesięcznej pracy pozycjonerów. Usługa pozycjonowania stron i sklepów jest skomplikowana i wymaga dużej wiedzy. Nawet jeżeli Twoja strona bądź sklep osiąga zadowalające wyniki, musisz pamiętać, że wraz ze zrezygnowaniem z umowy, Twoje pozycje będą spadać, a konkurencja rosnąć!

Mamy nadzieję, że te kilka porad pomogą Wam wybrać odpowiednią i profesjonalną agencję, z która będziecie mogli współpracować przez lata!