Na czym polega pozycjonowanie stron? - GrupaM40.pl
Close
na czym polega pozycjonowanie

Wielu internautów prowadzących własne witryny www interesuje pozycjonowanie stron. Duża część z nich nie wie jednak, na czym polega pozycjonowanie SEO. Oczywiście wszystkim zająć się może dobra agencja SEM, ale przed nawiązaniem współpracy warto zrozumieć, o co chodzi w takich działaniach.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to w dłuższej perspektywie czasu najtańszy sposób na to, aby dotrzeć do klientów. Przez ten termin rozumiemy szereg działań, których celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie stron www odbywa się na wiele różnych sposobów, m.in. poprzez techniczną optymalizację SEO strony, budowanie wartościowych linków (linkbuilding) czy rozbudowę treści (content marketing). Celem każdej pozycjonowanej strony powinna być pozycja w TOP 3 lub przynajmniej TOP 10 wyników wyszukiwania. Wówczas strona znajdzie się na pierwszej stronie w Google pod daną frazą kluczową, co zagwarantuje jej większy ruch, a tym samym umożliwi maksymalizację zysków.

Frazy long tail, czyli tzw. długi ogon

Pozycjonowanie long tail jest coraz częściej stosowaną techniką, mającą na celu poprawę pozycji w Google. Ta metoda pozycjonowania potrafi przynieść dużo większy poziom konwersji aniżeli pozycjonowanie SEO na frazy ogólne. Nastawianie się na frazy bardziej szczegółowe jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że internauci są dziś coraz dokładniejsi i formułują coraz precyzyjniejsze zapytania. Z jednej strony pozycjonowanie long tail jest tańsze, z drugiej natomiast wypozycjonowanie takiej witryny trwa krócej, gdyż konkurencja jest mniejsza.

Zdarza się, że agencja SEM w dalszym ciągu pozycjonuje stronę na kilka fraz kluczowych. Specjaliści od SEO, którzy faktycznie znają się na swojej pracy od takich praktyk już odeszli. Google ciągle modyfikuje swoje algorytmy, odchodząc też od możliwości szybkiego i skutecznego wypromowania strony na frazy, gdzie konkurencja jest ogromna. Oczywiście istnieją jeszcze praktyki nielegalne, ale takie pozycjonowanie grozi usunięciem strony z wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie SEO a marketing treści

Agencja SEM dla każdej pozycjonowanej strony wykona audyt SEO. Wskaże również elementy, które są do poprawy oraz zaproponuje strategię rozbudowy treści na stronie. Tak zwany marketing treści jest niezwykle istotny. Google bardzo lubi artykuły merytoryczne, które zawierają w sobie jakąś wartość. Dlatego trudno jest rywalizować ze stroną, która ma regularnie aktualizowanego i wzbogacanego o nowe treści bloga. Niezbędne jest wówczas tworzenie wartościowych artykułów, które przyciągną i zatrzymają internautę. Google takie działania widzi i odnotowuje, następnie oceniając czy taka strona jest ciekawa, co również ma wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Linkbuilding

Optymalizacja SEO nie polega jednak tylko na wzbogacaniu strony o merytoryczne treści. Content marketing jest ważny, ale właścicielowi strony zależeć powinno także na pozyskiwaniu prowadzących do strony linków. Wyróżnia się tu linki wewnętrzne i linkowanie zewnętrzne. Budując bazę linków, odnośniki prowadzące do produktów umieszczać można na firmowym blogu. Ogromną wartość dla pozycjonowania mają jednak linki pochodzące z innych stron. Tutaj warto zwrócić uwagę na Page Rank takich witryn. Jeśli linki będą pochodzić z mało wartościowych stron, niekiedy w budowaniu pozycji mogą nawet zaszkodzić. W praktyce budowanie zaplecza linków to proces długotrwały, który wymaga wiedzy oraz doświadczenia. Najczęściej są to linki sponsorowane.

Jak długo trwa pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie jest procesem dość skomplikowanym i lepiej, aby zajęła się tym doświadczona agencja SEO. Oczywiście samodzielne pozycjonowanie także jest możliwe, ale wszelkie działania należy wówczas wykonywać bardzo ostrożnie. Niezależnie natomiast od wyboru wykonawcy należy sobie uświadomić, że pozycjonowanie stron to proces długotrwały. Dlatego nie wolno wierzyć zapewnieniom osiągnięcia wysokiej pozycji (zwłaszcza w konkurencyjnych frazach) w ciągu kilku tygodni. To niewykonalne i niebezpieczne, gdyż niezgodne z prawem Google działania na pewno zostaną odnotowane, a strona, której dotyczą, zostanie wykreślona z wyników wyszukiwania.