Najważniejsze narzędzia dla Social Media Ninja - GrupaM40.pl
Close

Prowadzisz fanpage swojej firmy i próbujesz znaleźć metodę na zwiększenie zasięgów organicznych i podwojenie zaangażowania fanów? A może pracujesz w agencji social media, więc musisz nieustannie zabiegać o satysfakcję swoich klientów?

W obu przypadkach warto ułatwiać sobie życie 🙂  Zachęcamy do zapoznania  się z najważniejszymi narzędziami, które usprawnią Tobie pracę w kanałach społecznościowych.

Co tu nowego napisać?

Gdy prowadzisz promocję firmy w mediach społecznościowych, musisz pamiętać o dobrym contencie. Niestety materiały, które czasami otrzymujemy od właścicieli firm, nie zawsze pozwalają zapełnić cały grafik planowanych postów. Co w takiej sytuacji zrobić? Warto sprawdzić co interesuje obecnie internautów. Świetnym do tego narzędziem będzie Google Trends, które stanie się niezastąpioną pomocą inspirującą Cię do tworzenia nowych postów.

Jak to działa? Google Trends pozwala nam sprawdzić jakie frazy, zagadnienia wzbudzają największe emocje wśród internautów w obecnym czasie. Może to być gol Lewandowskiego albo okładka polskiej wersji Vogue. Korzystając z tego narzędzia będziesz mógł śmiało zastosować Real Time Marketing – wykorzystać obecne wydarzenia w świecie i wpleść je w komunikację z fanami.

Grafika

Obserwując kanały social media z pewnością zauważasz, że spójne grafiki, odpowiednia czcionka i piękne zdjęcia potrafią jeszcze lepiej sprzedać treść, którą napisałeś w poście. Atrakcyjna oprawa wizualna stanowi ogromny atut, kiedy wypuszczasz reklamę za pomocą Facebooka. Aby tworzyć estetyczne treści wcale nie musisz być zawodowym grafikiem. Z pomocą przychodzą darmowe narzędzia, które pomogą Tobie szybko wyczarować przyciągającą grafikę w ciągu kilka minut. Najpopularniejszymi z nich są Canva oraz Bannersnack, które charakteryzują się niezwykle intuicyjnym intefejsem. Oczywiście te programy nie mogą uchodzić za profesjonalne narzędzia do  tworzenia grafiki. Niemniej w zupełności wystarczą do realizowania zadań w przestrzeni social media.

 

Zbyt częste publikowanie?

Kiedy ilość postów mnoży się w zaskakującym tempie, a Twoje pomysły na kreacje są nieskończone, wcale nie musisz publikować wszystkiego w ciągu jednego dnia. Facebook zapewnia możliwość planowania publikacji, więc możemy znacznie zautomatyzować proces zarządzania stroną firmową. Jednak w innych kanałach, takich jak Instagram, musimy sięgnąć po dodatkowe narzędzia. Z pomocą przychodzi program Buffer, w którym w łatwy sposób zaplanujesz publikacje swoich treści na różnych portalach.

Pamiętaj jednak o tym, aby korzystać z tego narzędzia ostrożnie. Nie planuj od razu całego miesiąca bez obserwowania tego co dzieje się w świecie. Nie chcesz przecież popełnić jakiegoś faux pas, a potem zarządzać kryzysem w social media 🙂

 

Ruch internetowy z Facebooka

Jak przystało na prawdziwego social media ninja  po wypuszczeniu każdej kampanii zapewne sprawdzasz swoje wyniki. Oprócz kliknięć reklamy liczy się przede wszystkim osiągniecie założonego celu np. pozyskanie nowego leada. Przydatnym dla Ciebie narzędziem będzie Hotjar, który stworzy mapę cieplną interakcji na stronie. Taka mapa pozwoli Tobie sprawdzić jak klient zachowywał się po przejściu na Twoją witrynę, co daje Ci dużą dawkę wiedzy. Co dokładnie? Często sugerujemy się tylko wynikami z Google Analytics – czasem spędzonym na stronie, liczbą kliknięć. Korzystając z Hotjara możesz dowiedzieć się czy Twoje domniemania odnośnie braku leadów są słuszne. Być może klient nie domyślił się gdzie ma kliknąć, by wypełnić formularz lub coś dla niego jest nieczytelne. W końcu im więcej mamy danych o kliencie, tym lepiej możemy przygotować dla nich nasze kreacje.

 

 

 

Mamy nadzieje, że te kilka narzędzi pomogą Wam w lepszym i skuteczniejszym zaplanowaniu swoich działań  w social media.