Co to jest pozycjonowanie organiczne stron? - GrupaM40.pl
Close
pozycjonowanie organiczne

Pozycjonowanie stron może być płatne, kiedy to występuje w formie reklam AdWords. Innym rodzajem jest SEO naturalne określane również mianem organicznego. Szanse na pojawienie się w takich wynikach wyszukiwania ma każda witryna internetowa, która została zindeksowana w Google. Jakie cechy charakterystyczne ma pozycjonowanie organiczne i czy SEO w tej formie może być dla strony korzystne?

Czym jest pozycjonowanie organiczne?

Naturalne pozycjonowanie strony www polega na optymalizacji kodu i treści takiej witryny oraz zbudowaniu zaplecza linków. To wszystko pozwala wypracować wysoką pozycję strony bez konieczności inwestowania w reklamy AdWords. SEO pozycjonowanie w tej formie jest jednak dość wymagające. Chcąc osiągnąć czołową pozycję na różne słowa kluczowe, konieczne jest wprowadzenie zmian w kodzie strony. Wszystko po to, aby wyeliminować z niego znaczące błędy.

Wiele takich modyfikacji jest niewidocznych dla użytkownika, co przejawia się w zmianach w opisie description, tytule strony, ustawieniu przekierowań czy usunięciu wewnętrznych duplikatów. Zmiany widoczne polegają natomiast na wstawieniu na stronę dodatkowych artykułów i nagłówków, umieszczeniu danych adresowych, jak również dodaniu linków w menu czy stworzeniu bloga i serii najpopularniejszych, krótkich zapytań i odpowiedzi (FAQ). Niekiedy tak szeroko zakrojone działania i tak nie są wystarczające, a pozycjonowanie organiczne wymaga stworzenia nowych podstron czy działów. Jednocześnie zadbać trzeba o wartościowe backlinki, najlepiej ze stron o wysokim współczynniku PageRank. Ostatecznie sam zakres wykonywanych prac jest różny i zależny od konkurencji czy promowanych słów kluczowych.

Osoby stawiające na naturalne pozycjonowanie stron internetowych muszą więc mieć świadomość tego, że walka o wysoką pozycję witryny jest wówczas trudna i czasochłonna. Wyjątkiem jest pozycjonowanie na mało popularne słowa kluczowe, co w dobie tak ogromnej konkurencji i popularyzacji Internetu jest wręcz nierealne.

organiczne pozycjonowanie

Organiczne pozycjonowanie stron — liczy się regularność

Pozycjonując strony w sposób naturalny, nawet po osiągnięciu zadowalających wyników, takich działań nie wolno zaprzestać. Algorytmy wyszukiwarki Google są nieustannie ulepszane. Dodatkowo zmieniają się wagi czynników pozycjonujących, a więc słów kluczowych w opisie description, tekstach, tytułach i nagłówkach, ich zagęszczenie w artykułach, długość treści czy jakość i ilość linków przychodzących. Poza tym działania pozycjonujące prowadzi konkurencja. To wszystko zmusza właściciela strony do kontynuowania pozycjonowania, dostosowując stronę do wymogów algorytmów i zdobywając jak największe ilości wartościowych linków.

Pozycjonowanie organiczne jest więc wymagające i wiąże się z nieustanną pracą nad pozycją witryny w wynikach wyszukiwarki Google. W pierwszej fazie prowadzonych działań efekty mogą być niezadowalające. Nie należy się jednak poddawać, gdyż rezultaty pozycjonowania w tej formie widoczne są dopiero po kilku miesiącach, a niekiedy nawet i latach.

Osiągnięcie wysokiej pozycji strony w top 5 czy nawet top 3 wyników wyszukiwania pod daną frazą kluczową, przełożyć się jednak może na znaczny wzrost odwiedzin takiej witryny. Nawet po zaprzestaniu działań pozycjonujących strona i tak będzie wyżej w wyszukiwarkach aniżeli witryny, które nie były pozycjonowane. Takiej sytuacji nie ma w przypadku płatnych reklam AdWords. Tam reklamy pojawiają się w Google oraz na stronach partnerów współpracujących w ramach programu Google AdSense. W tym przypadku efekty są natychmiastowe, a strona w promowanych miejscach pojawiaj się natychmiast, ale tylko do zakończenia kampanii reklamowej.

Organiczne pozycjonowanie w Google jest więc niezbędne do tego, aby w czołowych wynikach wyszukiwarki Google zagościć na dłużej. Posiłkowanie się przy pozycjonowaniu jedynie reklamami AdWords nie ma sensu i wiąże się z dużym wydatkiem finansowym. Najlepsze efekty daje więc połączenie dwóch metod pozycjonowania, krok po kroku budując pozycję strony w Google, jednocześnie w miarę potrzeb korzystając z linków sponsorowanych.