Jak powinno się pozycjonować sklep internetowy? - GrupaM40.pl
Close
pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to bardzo ważny i podstawowy element działalności reklamowej w branży e-commerce. Wysoka pozycja sklepu internetowego pozwala generować większy ruch, co przekłada się na liczbę klientów i automatycznie większe zyski. Nawet najlepszy sklep internetowy nie osiągnie maksimum zainteresowania, jeśli zaniedba pozycjonowanie w Google.

Pozycjonowanie strony przez wewnętrzne linki

Dobrze jest, jeżeli sklep internetowy swoją ofertę potrafi dopasować do aktualnych tematów, trendów czy wydarzeń, a więc na przykład świąt czy imprez sportowych. Oferta dopasowana do okazji pozycjonuje się lepiej, aniżeli ta uniwersalna.

Ponadto liczą się zachęcające opisy produktów. Te opisywać można w aktualnościach lub najlepiej na stworzonym przy firmowej stronie blogu, we wpisach umieszczając odnośnik do reklamowych artykułów. Jest to tak zwane pozycjonowanie wewnętrzne. Jeśli właściciel sklepu nie stosuje tej formy pozycjonowania, przy opisywanym produkcie powinien znaleźć się przycisk CTA, który pozwoli na interakcję z serwisem. Może być nim numer kontaktowy czy zachęta do kupna.

Optymalizacja SEO sklepu internetowego

Optymalizacja to kolejny krok, o którym nie wolno zapomnieć decydując się na pozycjonowanie sklepów internetowych. Czym jest taka optymalizacja SEO? Przede wszystkim wybrać należy odpowiednią platformę, na której sklep zostanie stworzony. Wpływa to bowiem na jakość wczytywania się witryny sklepowej, a także odbiór sklepu przez użytkowników. Oczywiście powinien on być też zbudowany zgodnie z zasadą UX.

Kolejnym elementem optymalizacji sklepu internetowego jest wypełnienie go właściwą treścią. Dużą rolę odgrywają tutaj słowa kluczowe, którymi nasycone muszą być opisy kategorii czy produktów. Nie mogą być one jednak zlepkiem słów kluczowych, ale opisami merytorycznymi, zawierając w sobie faktyczne parametry i zalety opisywanego produktu. Pomóc może tu agencja SEO.

pozycjonowanie e commerce

Słowa kluczowe w sklepie internetowym

Poprzez słowa kluczowe należy rozumieć zestaw pytań, po których klienci mogą dotrzeć do danego sklepu internetowego. E-sklepy najlepiej pozycjonować na frazy long tail (długi ogon). Głównie ze względu na to, że klienci szukający danego produktu czy usługi są coraz dokładniejsi. Wprawdzie liczba wejść z długiego ogona może być mniejsza niż z mniej złożonych fraz kluczowych, ale do sklepu trafią wówczas klienci, którzy nie są przypadkowi. Kliknięcia są więc bardziej efektywne, a grupą docelową docierającą do sklepu są odbiorcy realnie zainteresowani danym produktem.

Pozycjonowanie sklepu internetowego a linkbuilding

Wspominano już o linkach wewnętrznych, które z bloga prowadzą na stronę produktu. Pozycjonując sklep internetowy warto zadbać również o linkowanie z serwisów zewnętrznych, np. poprzez linki sponsorowane. Im bogatszy będzie zestaw takich linków i będą one naturalne, tym lepiej dla pozycji strony w Google.

Linkowanie zewnętrzne powinno zawierać w sobie bardzo różnorodne backlinki. Nie mogą one prowadzić jedynie do strony głównej, ale także do konkretnych produktów lub kategorii. To samo tyczy się też słów kluczowych (anchor text), pod którymi są one umieszczane. Najlepiej wypracować proporcje pomiędzy frazami sprzedażowymi a adresami URL, czy słowami kluczowymi odnoszącymi się do brandu.

Dane strukturalne

Wciąż dość często pomijanym elementem są dane strukturalne (z ang. rich snippets). Przez ten termin rozumiemy sposób oznaczania informacji, aby były one „zrozumiałe” dla robotów wyszukiwarki Google. Warto sprawdzić, czy konkurencja wdrożyła mikrodane w swoim sklepie internetowym i ich ewentualnie w tym wyprzedzić. Dzięki temu (pomimo uzyskania niższej pozycji) sposób prezentacji sklepu będzie dla internauty atrakcyjniejszy, co również może przyciągnąć potencjalnych klientów.

Również i w tym przypadku pomóc może jednak jedynie sprawdzona agencja SEM. Google nakłada bowiem filtry na strony wykorzystujące dane strukturalne nieprawidłowo czy niezgodnie z przeznaczeniem.

Oczywiście pozycjonowanie sklepów internetowych można wykonać na kilka innych sposobów. Każde z powyższych działań jest jednak podstawą do tego, aby sklep osiągnął wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google.