Remarketing – czym jest i na czym polega? - GrupaM40.pl
Close
remarketing

Nie od dziś wiadomo, że marketing jest ogromnie ważny, jeżeli chcemy osiągnąć finansowy sukces. Technik marketingowych jest obecnie bardzo wiele – od marketingu szeptanego, po artykuły sponsorowane i kampanie na Facebooku, aż do remarketingu. O tym ostatnim się często słyszy, ale nie każdy wie, o co w nim dokładnie chodzi. Dowiedz się więcej o remarketingu!

Czym jest remarketing?

W największym skrócie – remarketing to szereg działań, mających na celu pozytywnie oddziaływać na niezdecydowanych klientów, którzy opuścili Twoją stronę, żeby skorzystali z Twoich usług. Jest to technika marketingowa, która wyraźnie staje się coraz bardziej popularna. Ile razy Ci się zdarzyło, że wszedłeś na jakąś stronę (np. sklep internetowy), przejrzałeś ją chwilę, ale ostatecznie nic tam nie kupiłeś, a jednak przez kilka następnych miesięcy pojawiały Ci się reklamy tej witryny? To jest właśnie remarketing! Takimi działaniami owa firma próbuje Cię na nowo przekonać, żebyś jednak do nich wrócił i skorzystał z ich usług.

Jak działa remarketing?

Od kilku lat niemal każda strona zawsze daje Tobie do zrozumienia, że korzysta z plików cookies. Jak często zastanawiałeś się czym one są i do czego są potrzebne? Potrzebne są chociaż do kampanii remarketingowej. Jak? Firma, która zamierza skorzystać z remarketingu, wyposaża swoją stronę w specjalny skrypt, który owe ciasteczko (plik cookie) zapisze u każdego użytkownika, który ją odwiedzi. Muszą się one znajdować na każdej podstronie, ponieważ kampania remarketingowa ma być dopasowana do indywidualnych preferencji odwiedzającego daną witrynę. Zaglądając na konkretne podstrony można ustalić, czego klient pożąda.

Następnie korzysta się z narzędzi Google AdWords w celu utworzenia kampanii reklamowej, dostosowanej do potrzeb interesującego nas, potencjalnego klienta. Stworzone reklamy (najczęściej w formie graficznej) będą się jemu pojawiać na różnych stronach internetowych (np. YouTube).

remarketing

Dlaczego warto skorzystać z remarketingu?

Remarketing ma w sobie wiele zalet. Przede wszystkim warto go stosować w celu zwiększenia konwersji na swojej stronie. Takimi działaniami dosłownie „przypominasz” o sobie i swojej działalności użytkownikowi, który już kiedyś u Ciebie był i był chociaż trochę zainteresowany Twoimi usługami. Pojawiając się co jakiś czas w formie skromnej reklamy możesz go przekonać, żeby do Ciebie wrócił i rzeczywiście kupił to, co oferujesz. Jest to również skuteczne wobec osób, które już kiedyś były Twoimi klientami. Widzą wtedy produkty związane z tym, co u Ciebie kupiły, czyli te, które faktycznie ich interesują.

Jest to reklama bardzo spersonalizowana, co obecnie bardzo się liczy w marketingu. Budowanie bliskich relacji z klientem jest ogromnie ważne, ponieważ dzięki temu klient jest bardziej wierny Twojej marce. Remarketing jest skuteczną techniką, aby osiągnąć ten cel.

Jakie są koszty remarketingu?

Czy remarketing jest bardzo kosztowny? Tak jak w przypadku Google AdWords, wszystko zależy od ilości kliknięć. Płacimy bowiem za ilość wejść na naszą stronę, a nie za pojawiające się reklamy. Oczywiście mówimy tu o wejściach za pomocą owych reklam. Tak naprawdę największe koszty wyniosą projekty banerów oraz zapłata za przeprowadzenie owej kampanii.

Z racji, że remarketing (związany z kampanią AdWords) może być dość czasochłonny, a także skomplikowany, najlepiej jest wynająć do tego agencję, która ma wiedzę i narzędzia potrzebne do zorganizowania skutecznej kampanii remarketingowej. Taka współpraca jest jak najbardziej opłacalna, ponieważ w tym czasie możesz się zająć rozwojem firmy, a sprawy związane z reklamą i marketingiem powierzyć zawodowcom.