Wszystko o pozycjonowaniu lokalnym - GrupaM40.pl
Close
pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie to podstawowe działanie w zakresie promowania stron reklamowych w sieci. W przypadku firm, które swoje usługi świadczą lokalnie, tańszą i efektywniejszą opcją jest SEO lokalne. Jak pozycjonować się na rynku zawężonym do określonego regionu czy miasta?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Lokalne SEO to pozycjonowanie stron internetowych dla firm, które ze swoją ofertą wychodzą do mocno zawężonej grupy klientów z danego miasta lub ewentualnie regionu. Wówczas miejsce ma pozycjonowanie regionalne. Jest to więc SEO skierowane do małych firm, których w Polsce jest zresztą przeszło 2 miliony i to właśnie one generują najwięcej PKB.

Lokalne SEO z punktu widzenia klienta

Lokalne pozycjonowanie skierowane jest m.in. do salonów kosmetycznych i fryzjerskich, warsztatów samochodowych, restauracji i innych lokali gastronomicznych czy gabinetów rehabilitacji. Chcąc lepiej zrozumieć istotę pozycjonowania w tej formie, należy wczuć się w rolę klienta. W Polsce w dalszym ciągu dużą wagę przy wyborze firmy oferującej daną usługę odgrywa cena. Ponadto klienci zwracają uwagę na jakość usług oraz miejsce lokalizacji firmy. Powinno być jak najlepiej i jak najbliżej. Dlatego nawet korzystając z internetu, wielu klientów pośród firm oferujących dane usługi szuka podmiotów ze swojej okolicy. Tu pojawia się pozycjonowanie lokalne, które jest pierwszym krokiem do tego, aby pokazać się w sieci społeczeństwu z okolicy. Lokalne SEO powinno odnosić się do rozszerzonych informacji o firmie. Skupić trzeba się tu na takich danych strukturalnych jak adres firmy, branża, ocena jakości usług, liczba opinii czy nawet zakres oferowanych cen.

lokalne pozycjonowanie

Pozycjonowanie w Google Maps

Ważne jest, aby swoją witrynę dodać do wizytówki Google Moja Firma. W przypadku wielu branż o wyborze firmy przez klienta decydują recenzje i oceny. Wielokrotnie firmy są przekonane, że klienci niezadowoleni z jakości usług nie będą ich oceniać. Nie do końca jest to zgodne ze stanem faktycznym, ale warto podjąć ryzyko. Recenzje i opinie są widoczne w samej wyszukiwarce. Ponadto posiadanie wizytówki w Google wpływa korzystnie na pozycjonowanie lokalne. Oczywiście wizytówka Google jest także praktycznym dodatkiem informacyjnym dla klienta. Znajdzie on tam mapkę z lokalizacją, dane kontaktowe czy godziny otwarcia firmy.

wizytówka Google

Lokalny linkbuilding

Linkbuilding w pozycjonowaniu odgrywa bardzo ważną rolę. Niestety w przypadku pozycjonowania lokalnego i wymiany linków w Polsce nie jest najlepiej. Na wartości tracą katalogi branżowe i fora internetowe. Dla wielu pozostają linki sponsorowane, za które – zgodnie ze swoją nazwą – trzeba zapłacić. Z punktu widzenia pozycjonowania stron jest to jednak rozwiązanie zdecydowanie najefektywniejsze. Warto zadbać też o to aby strona, na której znajduje się taki link, była witryną o silnej pozycji w Google.

 

Rozbudowa serwisu i content marketing

Google wysoko ceni sobie marketing treści, a więc artykuły merytoryczne i wartościowe dla odbiorcy. Warto o takich pomyśleć na przykład tworząc bloga. Takie treści można łączyć z konkretnymi usługami swojej firmy, tworząc sieć linków, a zewnętrznie nawet całe zaplecza. Na takich stronach należy wskazać robotom Google, czego dotyczy witryna. Najlepiej poprzez atrybuty Meta Title czy Description, ale także nagłówki, treści czy towarzyszące im zdjęcia.

Każda z powyższych metod jest dobra do tego, aby pokazać się lokalnej społeczności. Ważne jest jednak, aby wszelkie działania mające na celu pozycjonowanie strony internetowej były uczciwe i zgodne z zasadami narzuconymi przez Google. Tylko takie czynności mogą zagwarantować sukces. Tak więc firmy, dla których samodzielne pozycjonowanie jest trudne, powinny postawić na pomoc specjalistów. Wówczas pomoże dobra agencja SEO, dla której pozycjonowanie lokalne nie jest problemem. Warto skorzystać z takiej pomocy, gdyż ze względu na mniejszą konkurencję lokalne SEO jest tańsze, aniżeli ma to miejsce przy działaniach, kiedy stosuje się ogólne słowa kluczowe. Wówczas konkurencyjność jest bowiem znacznie większa i trudniejsza do przebicia.