Optymalizacja strony internetowej | Optymalizacja sklepu internetowego
Close

Dla każdego profesjonalnego pozycjonera optymalizacja stron www to najważniejsza czynność, którą wykonuje się po dogłębnej analizie strony. Sama optymalizacja SEO to zespół działań, które wdrażane są bezpośrednio w obrębie strony internetowej. Każda szanująca się agencja interaktywna powinna przykładać odpowiednią wagę do procesu optymalizacyjnego.

Od czego zacząć optymalizację stron?

Każdą optymalizację strony należy poprzedzić dobrze wykonaną analizą. Odpowiednio wykonany audyt SEO zapewni nam właściwe podwaliny pod późniejsze zwiększenie widoczności w sieci. Reasumując, pierwszy krokiem przy właściwej optymalizacji strony musi być rzetelnie przeprowadzony audyt wewnętrzny witryny.

Dodanie narzędzi analitycznych

Przed podjęciem właściwej optymalizacji zaleca się jeszcze dodanie właściwych narzędzi wspomagających. Mówimy tu o implementacji narzędzi Google jak i dodatkowych modułów czy wtyczek zapewniających właściwą optymalizację witryny. Proces ten jest niezwykle złożony więc trzeba pamiętać o tym, że im bardziej obszerna jest dana strona tym większy nakłady potrzebne są na realizacje zamierzonych efektów. Narzędzia analityczne oferowane przez wyszukiwarkę Google czyli Search Console i przede wszystkim Google Analytics. Pomagają one w analizę ruchu na stronie oraz dają możliwość wpływania na pewne czynności robota wyszukiwarek (tzw. Crawler).

Proces optymalizacji

Proces optymalizacji strony nie należy do szybkich, łatwych i przyjemnych. Tyczy się to przede wszystkim stron z jakąś historią. Musimy zauważyć, że przed wejściem na stronę profesjonalnych pozycjonerów i analityków SEO strona mogła być prowadzona czy optymalizowana niezgodnie z wytycznymi wyszukiwarek. W takim przypadku poza samym planem działania trzeba najpierw naprawić tzw. błędy przeszłości. Dopiero gdy będziemy mieli już dobre fundamenty będziemy mogli zabrać się za właściwe działania optymalizacyjne. Pełna optymalizacja jest zazwyczaj procesem ciągłym dostosowanym do potrzeb i oczekiwań podmiotu będącego właścicielem strony internetowej.

Plan optymalizacji strony

Kiedy mamy już przeanalizowaną stronę i doprowadzoną do ładu, możemy zabrać się za planowanie właściwych działań optymalizacyjnych. Strony optymalizujemy pod kątem wybranych wcześniej fraz kluczowych lub ich całych klas. Klas fraz kluczowych to grupa słów posiadająca zbieżność tematyczną, semantyczną lub lokalizacyjną, które są przypisane do konkretnej podstrony lub kategorii stron na danej witrynie internetowej. Frazy przypisujemy do każdego miejsca na stronie w sposób właściwy. Oznacza to, że serwisy internetowe na sowich podstronach będą miały przypisane odpowiednie frazy. Jeżeli optymalizacja przebiegnie właściwie i zostanie podparta działaniami zewnętrznymi to istnieje bardzo duża szansa na sukces.

Optymalizacja szybkościowa strony

Optymalizacja szybkościowa strony internetowej zwana też optymalizacją prędkościową polega na zastosowaniu takich środków dla danej witryny by w procesie jej optymalizacji zmniejszyć możliwie jak najbardziej jej tempo ładowania. Szybkość ładowania strony internetowej zależna jest od wielu czynników takich jak odpowiednie dobranie grafiki, ilość kodu względem treści czy zastosowanie obciążających skryptów. Innymi słowy w procesie optymalizacji pod kątem ładowania witryny należy możliwie jak najbardziej zminifikować kod, skompresować grafiki i inne obciążające elementy oraz zrezygnować z niepotrzebnych czy przestarzałych elementów.

Optymalizacja sklepów internetowych

W przypadku dużych stron internetowych – w szczególności sklepów działających w sieci musimy zastosować o wiele większą skalę działań. Optymalizacja tego typu witryn wymaga tego aby ocena strony internetowej była tu bardziej szczegółowa. Badanie strony internetowej w przypadku sklepów wymaga o wiele większej pracy. Sprawdzenie strony www prze działalności e-commerce to praca dla wykwalifikowanych analityków SEO. Działania podjęte po tego typu analizę muszą być niezwykle złożone. Ważna w tym aspekcie jest także analiza stron konkurencji aby dowiedzieć się jak działa dana branża w sieci. Optymalizacja sklepu online to bardzo pracochłonny proces jednak przy odpowiednim wdrożeniu zapewni on zadowalające efekty.

Wytyczne Google dla webmasterów

Każda optymalizacja jest oparta na wytycznych Google dla webmasterów. Z tego źródła możemy dowiedzieć się, w którym kierunku powinny iść nasze działania aby osiągnąć jak najwyższą widoczność w sieci. Nie istnieje żaden idealny program do optymalizacji stron, dlatego w przypadku tego typu działań warto zaufać specjalistom.