Social Media - GrupaM40.pl
Close

Promocja w internecie to obecnie konieczność, ponieważ użytkownicy korzystają właśnie z sieci w celu odnalezienia oczekiwanych usług. Jednym z popularniejszych metod wypromowania swojej firmy w internecie są media społecznościowe. Ich ogromną siłę dotarcia do nowych klientów docenia już każdy nowoczesny przedsiębiorca. W Polsce szczególnym uznaniem cieszy się Facebook, a konkretniej – Fanpage. Założenie takiego fanpage’a nie jest trudne, ale prowadzenie go w taki sposób, żeby faktycznie przynosił oczekiwane zyski, potrafi być prawdziwym wyzwaniem. Jak więc powinna wyglądać skuteczna promocja fanpage na Facebooku? Istnieje wiele skutecznych i prostych sposobów na osiągnięcie zamierzonego sukcesu, o których dowiesz się poniżej.

Zadbaj o treść i częstotliwość

Obecnie w internecie liczą się dwie rzeczy: wartościowa treść i częstotliwość publikacji. Czy to Google, czy to Facebook, dla nich ważne jest, aby posty, które wrzucamy, zawierały wiarygodne i rzetelne informacje. Aby tak było należy przede wszystkim się skupić na tematyce naszego fanpage’a oraz na czymś więcej niż czysty zysk. Publikowanie samych marketingowych treści, zawierających promocję usług naszej firmy lub jej osiągnięć, może się w końcu użytkownikom znudzić. Dlatego dla urozmaicenia i zachęcenia fanów do większej aktywności należy wykorzystać tematykę firmy.

Znalezienie i opublikowanie ciekawych artykułów lub wydarzeń związanych z branżą nie tylko sprawi, że nasz fanpage będzie wartościowy, ale także pozwoli na częstą publikację postów. Mówi się, że każdy przyzwoity fanpage powinien publikować co najmniej trzy posty dziennie. Dzięki temu strona jest atrakcyjna dla odwiedzających i mają do niej większe zaufanie. Na początek istnienia fanpage’a najlepiej jest wrzucać od trzech do nawet sześciu postów dziennie – żeby go odpowiednio rozruszać! Nie masz czasu na wrzucanie co kilka godzin contentu? Na całe szczęście Facebook posiada planowanie postów, więc nie ma potrzeby siedzenia cały dzień przed monitorem.

Istotną kwestią przy publikowaniu treści jest jej aktualność. Informacje, którymi chcemy się podzielić powinny być na tyle świeże, żeby były wiarygodne i atrakcyjne. Internet ma to do siebie, że bardzo dynamicznie się zmienia, więc trzeba zawsze dokładnie sprawdzać, jak aktualna jest informacja, którą chcemy opublikować. Mając aktualne treści użytkownicy mają większe zaufanie do danego fanpage’a, co owocuje większym zainteresowaniem i liczbą fanów.

Bądź kreatywny i zaangażowany

Treść jest ogromnie ważna przy prowadzeniu fanpage’a, ale to nie znaczy, że musi być tylko w formie tradycyjnego tekstu! Dzisiaj szczególnie liczy się dobry content w oryginalnej i interesującej formie. Odbiorcy często wybierają obraz zamiast zwykłej, „suchej" treści. W ramach promocji i chęci głębszego zapoznania się z fanami warto kręcić i publikować filmy o sobie i działalności swojej firmy. Niech będą nietuzinkowe – można zrobić research na temat obecnych trendów i nakręcić go w taki sposób, żeby w oczach widzów był faktycznie interesujący. Warto też się pokusić o humor – jest to prosty sposób na pokazanie „ludzkiej" twarzy firmy.

Dobrą formą promocji jest również współpraca z osobami znanymi i lubianymi. Mogą to być blogerzy, którzy piszą na temat naszej branży. Bardzo często są skorzy do współpracy, ponieważ sami kiedyś zaczynali i czują wewnętrzną potrzebę pomagania innym początkującym, więc warto spróbować się z nimi skontaktować. Jest to zwykle sytuacja „win-win", ponieważ wzajemna reklama przyniesie korzyści obu stronom.

Oprócz kreatywności ważne jest także zaangażowanie. Głównie mowa tu o komunikacji z odbiorcami oraz tzw. lajkowanie. Internet dał ogromne możliwości w kwestii bliskiego dotarcia do swoich fanów/użytkowników/klientów. Wiele firm zyskała na wiarygodności i sympatii właśnie dzięki tego typu fanpage’om. Odpowiadają na komentarze fanów, pytają się ich bezpośrednio o to, czego od nich oczekują, wdają się w dyskusje, itp. Wszystko to owocuje lojalnością do marki, a co za tym idzie – do większych zysków. Lajkowanie i tagowanie też jest istotne – zaglądanie na inne, spokrewnione fanpage’e, komentowanie, zalajkowanie kilka postów! Dzięki temu pokazujemy się innym użytkownikom, którzy nie mieliby szans na odnalezienie naszej strony, np. po jej nazwie.

Dość dużym błędem jest nadmierne usuwanie negatywnych komentarzy i opinii. Owszem, bezsensowny, wulgarny hejt jest nikomu niepotrzebny, ale zwykła krytyka czy niezadowolenie to okazja do kulturalnej konfrontacji. Zawsze należy odpowiadać w sposób spokojny i nie dać się sprowokować. Ostatnie, czego chcemy, to wdawać się w niedojrzałą kłótnię, która tylko zaszkodzi na wizerunku.

Obserwuj i analizuj

Nie należy publikować wszystkiego z przekonaniem, że odbiorcy zawsze będą z naszego contentu zadowoleni. Trzeba bacznie obserwować ich reakcje i aktywność pod każdym postem. Warto sprawdzić, pod jakimi postami było najwięcej komentarzy i lajków, żeby w przyszłości publikować podobne treści. Powinno się zwracać uwagę na prośby, krytykę czytelników – w końcu to wszystko robimy dla nich. Nie mając fanów, nie osiągniemy sukcesu. Oczywiście we wszystkim trzeba zachować pewien umiar i dystans – należy się trzymać ustalonej na początku wizji i nie próbować jej zmieniać na siłę. Użytkownicy natychmiast to wyczują i stracą zainteresowanie.